GÄSTBLOGGAR

Även idag får ni en gästbloggare! En av mina närmaste vänner som jag saknar något otroligt. häääär kommer hon:






Hej alla Malins läsare! Mår ni bra? 
Ebba heter jag, och jag är Malins kompiiiiiis... Vi träffades på ett ridläger förra sommaren, hos Thilde Höök. Malin och jag klickade direkt, kommer så väl ihåg när vi gick där i hagen och pratade. Saknar.. Tyvär blev jag magsjuk tredje dagen, och fick åka hem, och herregud vad arg jag var på mig själv. “faaan ebba, fan att du skulle bli sjuk och sabba allt!” typ så tänkte jag..
Nej, men jag fick åka hem, kunde liksom inte göra så mycket annat. 
Jag saknade såklart Malin men vi hade kontakt, och på höstlovet (tror jag?) åkte vi upp till Lina och Emmi i Norrköping, dom var också från lägret. Det var kul att träffa dom tjejorna igen, dom är underbara! I våras kom Malin upp till mig en natt och vi hade jättekul.. men jag SAKNAR HENNE..!  Saknar Malins sjuka humor, saknar Malins seriösa sida (finns det någon sån, hehe? haha jodå). Men vi ska förhoppningsvis träffas i sommar, alla fyra, alltså Malin, jag, Lina (http://lvmbs.blogg.se) och Emmi.
Aja, ska jag berätta lite om mig själv? 
Jag heter alltså Ebba, bor i Nyköping och är 12 år. Rider på ridskola, och har ridit i 7 år. favorithästen är Hexe.. Hon är världens underbaraste! Från början var jag jätterädd för henne (det är alla nybörjare), hon bet, sparkade och var allmänt sur mot alla. 
Eller.. det är hon ju fortfarande men, haha. Jag grät när jag fick rida henne i början,(detta var flera år sedan) var jätterädd.. Sen vände det, och jag lärde känna henne mer och mer. I vintras släppte det helt, jag fick rida henne 15 gånger i rad för att hon är så underbar... Egentligen får man max rida 3 gånger i rad på samma häst men jag fick antagligen rida mer för min ridlärare, haha. ;p Hexe är väääldigt speciell, inte minst när man rider.. Sparkar in i väggen eller bockar när man fattar galopp, och hon kräver mycket.. Går helst med huvet rakt upp, är jättesvår att få ner i form, men när hon börjar jobba på riktigt är hon som en dröm! 
Ingen häst är så bra som henne att rida, och när hon går bra får man verkligen bevis på att man gör rätt!
Världens underbaraste häst, och kommer alltid vara..... 

Har även en egen liten häst, Pravvva (heter Pravåva egentligen) men hon är en liten shettis så jag kör henne bara. 
Hon står hos min farmor och farfar i Småland så jag träffar henne inte så jätteofta, men men. Mina små kusiner tar hand om henne!
I sommar nu så är mitt projekt att rida till (inte rida in, han är inriden men inte riden på länge så jag ska repetera saker med honom)
en liten liten häst som mina kusiner har köpt, han är sååå söt och nyss kastrerad.. buse alltså. ;p

Ett annat stort intresse är foto, jag verkligen älskar det! Har en Canon EOS 1000D, men i vinter har jag råd med antingen en 60d eller en 7d, så jag längtar tills vintern, haha. Winking smile Hum, jag vet inte vad jag ska skriva mer...? Det kanske är bra såhär? ;p

Ni får ha det så bra allihopa, och var sneeella mot min malin nu, lova det! Puss på er!
/Ebba, ( http://ebbaasfoto.webblogg.se )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback